måndag 11 februari 2013

I kundkorgarna ...








3 kommentarer:

Monet sa...

Förbryllar mig som vanligt över att det är så lite som inhandlas åt gången. Lägg tio såna här lappar tillsammans och det är vad vi handlar. En gång i veckan, aldrig sånt här småhandlande.

Jag vet att du gett mig en förklaring men minns den inte längre. Gillar folk verkligen att gå till affären? Kanske är det så?

Elisabet. sa...

Jag tror att det handlar om att träffa människor. Många är äldre och lever ensamma - änkor och änkemän - då är det nog ett bra sätt att komma ut lite.

Man kan också, som pv och jag själv, ha ett litet kylskåp och fullt i två frysar (i en ligger ju pElle ...) och då blir det rätt mycket småhandel.

Elisabet. sa...

Ps Monet: sen tror jag att många storhandlar på Maxi och i andra större butiker och kompletterar mer hos oss. Skulle jag leta lappar på Maxi, skulle dom säkerligen se annorlunda ut? Ds.