torsdag 14 februari 2013

Dagens fönster ...


Från sjukstugans fönsterlager hämtas ett älsklingsfönster ..., det var - och är - beläget på Regementsgatan 19 A i Ystad och bilden togs nog i december månad någon gång mellan åren 2003 och 2010 .., det var då jag lät småtomtar, änglar, ett australiensiskt får och lite annat smått och gott trängas med varandra .., och så kunde förbipasserande få ett ögonblicks "men oj, vad händer här då!"

Och tiden går fort, skrev jag igår .., snart är det midsommar och då vänder det och vips, har vi lucia!

Lika så bra att vara ute i god tid ,-)

7 kommentarer:

Mian sa...

Hallå där! Stopp stopp stopp.
Vi har ju inte ens plusgrader ännu.

SoF sa...

Massa varma ♥ ♥ ♥ på Alla hjärtans dag!

...å tack för att du finns till.

SoF

SoF sa...

Läste precis om tummen.

"En olycka kommer sällan ensam" är ett ordspråk som jag ofta tycker stämmer.

Hoppas att nu att det inte är nåt riktigt otäckt "vajsing" (med tummen).

Elisabet. sa...

Mian: ,-) (Du förstår väl att det var på skoj ...).

SoF: detsamma! Nja, jag tror inte att den är bruten, det är på exakt samma ställe som när jag föll för ett par år sedan, just där tummen börjar, i vecket där och så ner mot vänster.
Ska besöka Akuten i ef och hoppas få den röntgad. Jag skriver obehindrat, men kan inte klämma igen eller vika in tummen. Men det ordnar sig.

annannan sa...

Här kommer en tröstehälsning från Ystad
http://www.ystadsallehanda.se/ystad/article1816260/Elins-y-hjarta---en-symbol-for-Ystad.html

Mian sa...

Jo jag förstår att det var på skoj :-)

Mian sa...

Även om du inte firar Alla hjärtans dag så kommer en kram här ändå! ♥
Krya på både tumme och förkylning.