tisdag 12 februari 2013

På medicinavdelningen ...


Och så är vi två som är hemma från jobbet och snyter och snörvlar.

Nu är det min tur att husera på soffan Ektorp och där ligger eller sitter jag - iklädd långkallingar och anorak - och med älsklingspåslakanet om mig.

Tittar på det som bjuds på tv.

Ett program om Muhammed .., ett annat om karpfångst i Tjeckien.

Österrikisk naturfilm från 2010. 
Söder om Prag finns ett märkligt vattenrike där örnar fångar fisk och älgar betar längs stränderna. Märkligast av allt är att myllret av dammar och kanaler skapades på medeltiden av munkar som ville ha karp att äta under fastan. 

Pensionatsvärden - som idag är lite bättre - eldar i kaminen.

Håller oss varma så gott det går.


Mellan varven bläddrar jag i en gammal Di Weekend med julklappstips till den som i alla fall inte är handelsanställd.

Manschettknappar för 29 900 kr.

Eller varför inte Hermèshandskar i lammskinn för 8900 kr.

Sist av allt skickar jag ett sms till Emil och berättar att jag har bokat en lägenhet i Grekland som inte har internetuppkoppling  och vad tror han om det .., kommer han att uthärda en vecka?

Får snabbt svar.

"Ja, då får vi ta med oss kortleken!"

Å, så jag älskar den unge mannen!



7 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Krya på er där i sjukstugan.
Angående det där med att det inte finns internetuppkoppling dit ni ska, undrar jag om det inte är en fråga om DU överlever detta och inte om Emil fixar det ;-)

Elisabet. sa...

gunnar: jag skrev det ocksdå till honom ... "eller hur mormor ska klara det ...?"

Mian sa...

Anorak är ju lite annorlunda...inomhus... :-O
Filt är mysigare när man är krasslig.
Krya på er. Ät och drick ordentligt, om ni kan få i er nåt.

Eva i Tyresö sa...

Ni får stötta och hjälpa varandra helt enkelt.
Vem ska gå ut med Harry?

Turtlan sa...

Det fiins säkert WiFi på var och varannan servering. Så både du och Emil reder er :-)

Krya på snuvan nu så ni är redo till vasaloppet!!! Både åkare och lagcoachen.

Elisabet. sa...

Turtlan: jo, det oroar jag mig inte för ,-)

Eva: han tar honom idag, imorgon får jag ta kortare svängar .. jag är ju helt enkelt tvungen och lär inte dö för den sakens skull ,-)

Bert Bodin sa...

Finns det verkligen älgar söder om Prag?

Hm!??