måndag 18 februari 2013

Dagens fönster ...


... kommer från Italien, närmare bestämt från Soleto i Apulien.

På min facebooksida kom en vänförfrågan från någon "Gino" som bor i Italien och är vän med någon som jag också är vän med.

Nu frågade jag honom om han inte kunde tänka sig att fånga ett fönster, eller flera?

Jo, det kunde han.

Nu vet jag inte riktigt vad han menar med "fönster" ..., det här är kanske mer dörrar, men jag är inte den som är den, det går bra det här med.

Soleto. 

Det låter väl härligt?


Bloggvännerna är säkerligen mer allmänbildade och vet på direkten var Apulien ligger.
Det visste inte jag.
Men nu vet jag ... i det där inringade området som vetter mot adriatiska havet.

2 kommentarer:

Lundafarmorn sa...

Apulien (Puglia på italienska) och området Salento har jag besökt. Där är helt underbart! Jag skickade bilder därifrån förra hösten. Mest från den gamla barockstaden Lecce.
En systerdotter med sambo har en B&B-verksamhet i en gammal gård där som ligger helt för sig själv i en jättestor olivlund. http://www.hotelcoccioli.se/sv/coccioli

Elisabet. sa...

Lundafarmor: men gud, så underbart vackert! Jag ska redan nu börja planera för en bilsemester i Italien och Frankrike ,-)

TAck för tipset!