söndag 28 april 2013

En man i Kina ...

Det finns bloggar som man faller pladask för.

Alldeles omöjligt är det att sätta fingret på vad det är som fascinerar ..., men en sak vet jag: ofta faller jag (långskriverskan!) för det där avskalade.

Kattis har den där förmågan.

Guy har den ibland.

Min AP har den också - särskilt i korta sms som hon skickar -.

Det handlar om ett sätt att förmedla livet utan att dissekera det.

Mer som ett konstaterande, ofta med glimten i ögat.

I Kina befinner sig en man som i vanliga fall bor i vårt land.

Han är ganska ny i Kina och ser det mesta med öppna ögon.

Och så här är det: jag  ä l s k a r   sättet han skriver på.

Hans käresta säger att det är ingen idé att kommentera, han är inte social på det viset.

Så det gör jag inte.

Kommenterar, alltså.

Men läsa kan man ju göra.

Här är ett exempel.

Här ett annat.

Och här är hela alltet.

4 kommentarer:

Guy sa...

Tack Elisabet!
Ditt blogginlägg gav mig en tankeställare.

Eva i Tyresö sa...

Väl att vi tycker olika ibland.
Men ibland gillar jag det korta och kärnfulla. Ögonblick i norr skriver kort och kärnfullt...
Men ibland är det kul att resonera färdigt.

Turtlan sa...

Tack för ett fint bloggtips. Den ska jag lägga till min lista.

Kort... jo det vinner oftast har jag märkt. Försöker bli lite kortare jag med.

På bloggen alltså.

Elisabet. sa...

Guy, Eva i Tyresö och Turtlan: men jag tycker om långa inlägg OCKSÅ ..., och kanske är det därför att jag själv har svårt att hålla mig kort, som jag njuter så när jag läser just såna inlägg!