fredag 3 maj 2013

Dagens fönster ...


... finns i Slöinge, i det lilla bageriet som heter Solhaga.
Där var jag på morgonen och köpte färskt - och ännu ljummet - bröd till hedgrenskan och mig själv.

Idag strålar solen.


Mycket bättre öppettider blir det i sommar.
Bagarna kommer att få fullt upp.
Själv har jag bara lagt in om två veckors semester; jag måste ha varit komplett galen (eller väldigt utvilad ...) den där dagen när det skulle kryssas i på semesterschemat! 


Idag är harry en helt annan hund! 
Han är glad och har inte längre öronen vikta nästan till ryggen .., svansen är upprätt och även om han inte springer och skuttar, så är han glad och när han hittar en pinne nere vid bäcken, får den följa med hem.
Liiite stel i bakpartiet är han .., men det ska förhoppningsvis bli bra.


Mera från sjukstugan: hedgrenskans ryggskott har tackat för sig - stor glädje ! - och nu har hon tagit sikte på Halmstad och därefter stundar hemresa.
Mycket prat har det blivit, många Alvedon eller Panodil och massor med timmar med sitta-i-solen-på-altanen.

På bilden ska den skånska madamen till att brygga kaffe.
"Det här är den konstigaste kaffebryggaren jag någonsin har sett!" säger hon.

Och själv ska jag räfsa i slänten.
Solen flöööödar! 
Det lär ska bli upp mot femton grader varmt idag - i natt var det minusgrader -!

9 kommentarer:

Monica i Lysekil sa...

Så fint att Harry är så mycket bättre!

Elisabet. sa...

Monica i Lysekil: ja, det är UNDERBART! Jag har precis hämtat ut och gett honom första tabletten ,-)

Tankevågor sa...

Himmel så skönt att han är bättre! Tårarna kom när jag läste om ditt besök på veterinärkliniken. Men precis så där är det ju att sitta där och vänta.....och har man varit den som åkt hem med ett tomt koppel eller kattkorg så vet man ju.

Just nu har gammelkatten här krångelmage.....hoppas verkligen att det inte är något allvarligt. Ska koka lite fisk åt honom.

Ruta Ett sa...

"Gyllne morgon..."! Så härligt att både ryggskott och Harrys onda är borta! En sån skön inledning på helgen!
Hälsa båda!

Monet sa...

skönt att han är bättre. Du har ingen aning om vad det kan vara? Inte ormbett, det är vad jag är mest rädd för, vår Max blev väldigt illa däran av det. Men du får väl svar genom proverna snart. Ha en skön dag!

Mian sa...

Skönt att höra att Harry är piggare!
Ormbett var det första som slog mig också igår.

Elisabet. sa...

Ruta Ett, Monet och Mian: nej, inte en susning har vi om vad det kan vara! Orm? Ja, kanske. Vi bor ju i ett oerhört ormtätt område i vårt land.
Veterinären gissade på nån sträckning i ryggen också ..?
Han är ju så spattig och hoppig och .., ja, det är också en teori.
Vi får se.
Idag är det iaf en helt annan hund, tack och lov.
(Orm har vi inte sett ännu ..., men dom kommer säkert fram nu när det är varmt ute.)

annannan sa...

Det låter ju närmast som att det var samma åkomma som drabbat de båda ;-)

Ont som går fort över är det bästa ontet.

Elisabet. sa...

annannan: ja, precis!
hedgrenskan var som helbrägdagjord när hon kom ner i morse och det var näsdtan likadant med harry ,-)