torsdag 13 juni 2013

Det bästa för Elisabet i det gula huset ...

Den rara Britt som serverar förrätten via fönstret.

Ja, vi är många som trånar efter den där somriga lilla brickan  - sponsrad av Kattis -, så den här gången tänker jag också göra er sällskap i tillbringaren!

Pv ligger där redan och nu säger Gunnar i Jämtland att han minsann ska slåss om den (brickan) - "man mot man" ska han kämpa mot pv!

Oj, det här blir spännande!

Mitt bästa då?

Jo, det som verkligen värmde hjärtat, det var gårdagkvällens middag hos Britt och Ecke.
All värme .., alla skratt .., och pv som leende berättade hur jag hotade att lämna honom och flytta till Ystad - ja, hur jag grät hejdlöst - när han eldade i skorstenen och jag trodde att fru Kajas småttingar skulle stekas levande!
Det gjorde dom inte!

Ja, det var mycket glädje igår.

Nånting annat som gjorde mig lycklig, det var lilla Linnea, en tös på kanske 1 år .., som satt i kundvagnen och i säkert tio minuters tid prinsessvinkade så där elegant och jag vinkade tillbaka och bad dom övriga kunderna att också vinka lite till den lilla flickan, hon, som uppenbarligen var född till att sitta i en elegant och kunglig vagn!

Det var mitt bästa och nu ska jag också ta ett skutt in i tillbringaren!

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Den där bilden är hur vacker som helst!