fredag 14 juni 2013

I tillbringaren ....

Titta! Nu är jag också med och skvalpar omkring! 


Ovanligt många är vi redan, vi som ligger i tillbringaren och hoppas att just vår lott ska dras!
(Det måste bli en neutral NP den här gången ..., Gösta, är du redo!)

Det är ...


Kerstin i Dalarna berättar om sonen som tagit studenten och att dotterns mops Molly harit på besök hos Kerstin och hennes man. Tur att den glädjen infann sig, för efter stomioperationen hade det varit måttligt upplyftande.

ellem i Skellefteå .. hon hade varit på Gemenskapsdag i Munkviken, på lägergården där.
Så här skriver hon:

"Vi var ca 40 deltagare, döva, hörande, dövblinda och hörselskadade i åldrarna 2-89 år. 
Vackert väder hela dan och barnen badade ideligen. Jag doppade fötterna och konstaterade att det nog hade varit badbart om jag haft baddräkt med. 
Lite irriterande var det med alla mygg och knott. 
 
Vi åt och fikade,  lekte, gick tipspromenad,  en bibelvandring i kapellet, torrtovade, provade akvarellmålning, spelade boule och umgicks. 
 
Många trevliga samtal blev det med gamla vänner och nya. Jag var ganska trött när jag kom hem efter nästan 12 timmar. Det kan nog bli repris nästa år!"



Monet i Frankrike som tillsammans med maken nu packar husbilen, för vidare färd norrut.
Mot Sverige.
"Men det här är mera makens bästa än mitt. S o m  han har längtat!" skriver Monet.


Och det är Bente i Norge som har varit på besök i Gudbrandsdalen .., ååå, där var vi ofta på semester när jag var en lillflicka och vi åkte i pappas beigefärgade PV!
Välkommen till tillbringaren Bente!



Eva i Tyresö som berättar om glädjen när barnbarnet Erik badar med morfar i havet.
I Halland.


 Och Gunnar i Vaplan njöt av sommarblommor hög och klar jämtländsk luft.



Barbro i Uppsala som dragit strömming och var så glad över detta! 
Moster Greta, 86 år, rensade helt frivilligt fångsten.


 Cecilia N som varit på spinnkurs utanför Vännäs och tittat in i en verkstad.


Ulrika har varit på examen. 
Chrille - nyss en liten kille - har fyllt sexton och gått ut nian! 
Här syns dom mycket stolta föräldrarna!



Barbro - mellansystern - som har besök av sin kusin med make från Canada.
Här tittas det på bilder från gamla album.
Eller i alla fall .. , inte sååå färska album.


Turtlan berättade om glädjen i det där kylskåpet vid färjeläget .., ja, där man kan köpa färska ägg.


"Jag tror att en av veckans många höjdpunkter var, när jag nöjd och belåten, kunde sätta nyckeln i låset till arbetsrummet och känna att nu börjar ledigheten."

Så skrev PV.


Annika i Kävlinge, som snubblade över en rot och bröt lillfingret, skrev så här: 

"Det bästa i veckan, alla veckor, är förstås barnen - alltid barnen! och alla andra fina människor som 
finns i mitt liv, vissa nära. Andra längre bort. I kilometer mätt.
Annars får jag nog säga att det bästa är att jag troligtvis slipper operation och , att det var lillfingret och inte tummen som bröts när jag snubblade över en rot när jag var ute och sprang i skogen. (skickar bild med mms) ."


Eva på Frösön har varit sjuk i mer än en veckas tid och började känna sig orolig.
Tänk, om livet höll på att tacka för sig!
Nu är hon hemma i lägenheten i Östersund och berättade att hon kände sig lite bättre.
Det var glädje det!



Anna har varit på semester långt söderut och efter fem dagar kom ett sms där hon skrev ..."alla resor borde vara bara fem dagar!"
Nu längtade hon hem, till hus, jobb och Nelly, fast kanske i omvänd ordning.
Hennes glädje handlade alltså om att komma hem till allt detta!
Och i en kommentar skrev Rexxie att han minsann också ville ha en liten Nelly.
Har ni sett några vackrare ögon än Nellys?
Det har inte jag.



Hedgrenskan skrev så här: 
"När regnet kom igår var det skönt med en dag inne. 
Fika med god vän, bokläsning - ja, det kom liksom ett lugn med regnet. 
Vi behöver nog alla sorters väder i en bra balans.
Det bästa i veckan var alltså ingen särskild händelse utan mer livet i sig..."


Ann i Göteborg var lycklig över att maken hjälpt henne att fixa till den nya datorn.
Och fräsch hemsida till webbutiken blev det också!


Själv berättade jag om tillsammansglädjen - den där kvällen hos Britt och Ecke -. 
Britt med sin oändliga värme ..., det gjorde mitt hjärta varmt och glatt! 

Fler som vill vara med ?

Mejla bara glädjen till bisse151@gmail.com, så vet ni ju hur det går till! 

ellem .., anne i mantorp .. monet ..., ulrika ...gunnar .., guy ..., ja, ni är många som ryms i tillbringaren! 

Och tänk, så trevligt att vinna den där lilla somriga brickan!

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Först hajade jag till, men sen lugnade jag ner mig. Fieri saknades!
Hon är på kurs i Halland eller hur var det?

Monet sa...

Åh, de där Nellyögonen alltså!