tisdag 11 juni 2013

Nästan som julafton ...


Idag när jag kom hem från affären - jag hade hållit i träffen med sommarjobbartöserna -, upptäckte jag till min förvåning ett grönt postpaket på trappan vid ytterdörren.

Ahaaaa .., lantbrevbäraren hade varit omtänksam och på så sätt slapp jag ju köra till Slöinge och hämta försändelsen på Matöppet  .., så jag tog paketet och ett kuvert med mig och gick in.

(Ännu mera omtänksamhet: brevbäraren hade talat in ett meddelande på min mobil, ja, att paketet fanns på trappan!)

Handstilen var för mig helt obekant, men så otroligt vacker!

Och så öppnade jag paketet och till min förvåning tog det liksom aldrig slut när jag väl hade börjat plocka upp innehållet!

Där fanns en väska med texten "Dagens lunch" .., en matlåda  - "Kan finnas spår av rester" är texten på locket (finurligt!) -, där var porto så det räcker och blir över .., en somrig liten bricka .., en slags kokbok .., och en medicinburk om man drabbas av våldsamt sötsug!


Vem har nu skickat allt detta?

Jo, det ska jag berätta för er!

Det var den här madamen.

Och så förunderligt är det, att när jag ibland tänker att nääää, nu gör vi en lång paus, kanske är ändå ingen intresserad av det här lotteriet, ja, då dyker det upp nånting som får mig att ändra ståndpunkt.

Just det hände idag! 

Tack snälla Kattis!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara människor det finns!
Hedgren

Evas blogg sa...

Men så helt underbart!!!

Turtlan sa...

Delad glädje är dubbel glädje :-)

gunnar i vaplan sa...

Vilken lycka!
Och att läsa "Kattis lilla vrå"-blogg är också en fantastisk lycka, oj vad jag gillar det sätt som hon skriver på ;-)

Monet sa...

Håller helt med. Ofta är lotterdragningen veckans blogghöjdpunkt!

Ruta Ett sa...

Kattis är en pärla med en jättefin blogg!
Det är så härligt att läsa hennes rader.

Mian sa...

Härligt av Kattis!
Finfina presenter, verkligen.

Rexxie sa...

Vilken härlig handstil!

Elisabet. sa...

Till er alla: ni är alla änglar som är med i lotteriet - på det ena eller andra viset -!
Jag säger det igen: tack för alla bidrag - vinster som glädje -!
Tack snälla!

Rexxie: den är ännu vackrare när man ser den i sin helhet .., nästan osannolikt ovanlig nu för tiden!
Jag hade aldrig i livet kunnat gissa att någon i min dotters ålder (den äldsta, född -72) skulle skriva så vackert!