söndag 9 juni 2013

Det bästa för Ulrika i Västmanland ...

Det bästa som varit den *här* veckan:

Nummer ett på listan, utan tvekan: Att äldste sonen inte skadades när han blev rånad inatt. Förbannad blir man, men han är oskadd och det är det enda som räknas,trots allt.

Och så (och nu är jag nog lite tjatig, men...) Marcus. Min väktare, min klippa!
Som tog ledigt för att följa med mig till sjukhuset två gånger den här veckan. Som pysslar om och tröstar när jag har ont och är ledsen över denna krångelkropp.

Som mitt i natten lyfter mig ur sängen när jag behöver upp och inte kommer ur den på egen hand, och håller om mig tills den värsta hemska smärtan gått över.
Min underbara viking, den snällaste som finns.

“I kärlek den stingande tistel blir skön, 
och majregn vattnar förtorkade land, 
och en ros kan dofta, en äng bliva grön 
mitt i öknens brännande sand.”
Dan Andersson

1 kommentar:

Turtlan sa...

Män med namn som börjar på M är helt enkelt underbara!

Exakt det!