tisdag 20 augusti 2013

Det bästa för ellem i Skellefteå ...


Hej

Har legat lite lågt med rapporter i sommar. Inte för att det inte funnits höjdpunkter, utan mera för att jag inte kommit mig för.

Det som gläder mig mest just idag är att min Änglatrumpet har slagit ut sin första knopp. Det är första gången det har skett. Har haft trumpeter ett par gånger förr men då har de inte hunnit blomma. Och doften är fantastisk! Både på håll och med näsan inuti den.

Är det förresten nån av bloggvännerna som vet om man kan förvara en Änglatrumpet nedklippt?
Har möjligen plats för en kruka med jordklump men inte hela plantan. Tänker nog försöka tror jag. Går det, så går det. Annars hade jag ju ändå kastat den. Men ännu ska jag njuta av den så mycket det går!!

ellem

1 kommentar:

Anonym sa...

Min arbetskamrat hade övervintrat fem små skott inomhus som sedan blev nya plantor detta året. Jag fick en och den har blommat i växthuset, men det har knappt synts bland alla tomater.
PV