måndag 19 augusti 2013

Det tar två minuter att nå paradiset ...


Med bil, alltså.

Nere vid vår strand är det hur mycket tång som helst .., i Steninge finns en liten "pir" av betong att gå ut på och en stege ner i vattnet.

I havet.

Det är en äldre kvinna, hennes pratglade man och så jag som promenerar ut och sedan badar en bra stund.

Underbart är det! 

Nej, det är minsann mer än underbart; det är det absolut bästa som finns!

Vattnet är svalare än tidigare i sommar, men det här var nästan det allra skönaste badet.

Efteråt går jag ut igen på piren och sätter mig på den lilla bänken av slitet trä.

På stranden vandrar en tysk kvinna iklädd anorak och byxor.

Kvinnan håller ett litet barn i handen .., det ser nästan ut som om dom är på fjällvandring.

Sist av allt åker jag hemåt och dricker kaffe.

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag får nog övertala Per att göra en badresa igen. Den sommaren vi var i Ystad senast, badade jag precis överallt, vid vartenda badställe. Mycket klarare och finare vatten än här vid ostkusten. Dessutom är det sällsynt med bra sandstränder.
Sen vi fick båt är han sällan sugen på nåt annat än att åka ut med den.

Kattis sa...

Tjocktröja, det är något som barnen har när mamma fryser!