tisdag 20 augusti 2013

Det började med prat i soffan ...


... kanske var det fyra år sedan ..., och pv sa att han skulle försöka få till ett lag till stafettvasan och jag sa att "ja, ja, du kan ju pröva, men det tror jag nog inte går ...?"

Det gick.

I tre år har det nu körts stafett med lite olika konstellationer som deltagare.
Första året var Maria med, sen Anders flickvän Josefine och nu senast Hilda.
(Micke, pv, AP och Anders har varit ordinarie).

Sen fick han Anders att plåga sig igenom Vätternrundan ..., AP tog halvvasan och Micke och Anders hela loppet ..., och nu i helgen som var, blev det Prinsens Minne tillsammans med AP och Micke.

Och nu .., nu får jag sms där AP skriver ..."vägrar banga halva Vätternrundan!"

Nu ska där tränas.

 Ack ja, tänk, vad några förströdda ord i soffan Ektorp kan sätta igång ....!




5 kommentarer:

Bloggblad sa...

Sens moral: Akta dig för soffor!

Ulrika sa...

Hahaha!! Bloggblad hann före - jag tänkte precis skriva samma sak! :-D

Eller så beror det på soffsort, för sånt har aldrig hörts i den här soffan... ;-)

Elisabet. sa...

Bloggblad och Ulrika: betänk då att jag har MINST lika roligt som dom som tävlar och svettas och har sig ,-)

Jo, soffan Ektorp har jag att tacka för mycket, mina damer!

Cecilia N sa...

Liknande ord kan även yttras på stillsam promenad. De är skyldiga till att maken numera har åkt sju vasor (Öppet spår), hittills sprungit ett halvdussin Lidingölopp samt tagit sig igenom en klassiker.

Själv har jag bara kommit till Evertsberg en gång ...

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja och vilken tur att man (läs: jag) har dålig hörsel .., så jag inte lockas att delta ,-)

(Fast det kan jag ju ändå inte).