onsdag 21 augusti 2013

Ledig dag ...


Ännu en ljuvlig sensommarmorgon.

Å, augusti, vad jag tycker om dig!

Luften är mild och ljummen .., gräset ännu aningen daggvått.

Jag ser sädesärlor, men inte en endaste svala.


Vid stora lagården hakar sigge på och gör oss sällskap.

Nästan varje morgon hör vi  honom komma jaaaaaamande och då tvärstannar harry - som förstenad - och väntar på kompisen .., den där kompisen som han inte riktigt, riktigt litar på .. för bäst som det är kan man få sig en lusing på nosen och  d e t   vet harry precis hur det känns.



Mot norr till.
Ulliga, bulliga moln ..., härliga sensommarmoln!

Och den här dagen är helt fri från såväl tandläkare som blodprover .., nu ska här njutas.



5 kommentarer:

Rexxie sa...

Nåja, din dag var blodprovsfri men jag fick minsann masa mig iväg till sjukhuset för att tappa ut 4 rör (och som vanligt så gick det utomordentligt enkelt att sätta nålen; känndes inte ens).

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, du är väl lång och mager och alla ådror ligger där som på rad ,-)

Mina däremot ....,-(

Elisabet. sa...

Ps. Men jag tycker helt ärligt inte att nålen känns heller ..., bara om dom måste lirka och rota lite, men det är inget som besvärar mig. Ds.

Cecilia N sa...

Jag tycker att en av mänsklighetens bättre uppfinningar är sänkan ur fingret.

Principen blodgivare ställer jag upp på. Men jag klarar inte tanken på att någon punkterar mig. Och det är såå läskigt när de måste göra det.

Även i fingret.

Rexxie sa...

Mager? Näe, det gick över för några år sedan när jag började som konsult med påföljande uteluncher igen...