tisdag 20 augusti 2013

Tidig morgon i augusti ...

Eckes lillstuga

Ja, så tidig var den väl inte .., så där vid åttatiden.
Egentligen är det jobbdag, men en provisorisk lagning som tackade för sig (tack pv som bjöd på lakritsgodis ...) har ställt till elände och snälla Johanna P tar mitt eftermiddagspass, så får jag slå mig ner i tandläkarstolen.
Ååå, så trevligt! 
Eller inte.
Ända sedan tiden med den lurvige i Helsingborg, har jag tagit tåget till Sundets Pärla och rotfyllt och ägnat mig åt annat mysigt hos rara tandläkaren Birgitta.
Idag, efter drygt tre år i Halland, fick jag äntligen plats hos Folktandvården!
I eftermiddag ska jag alltså få stifta bekantskap med Sandra som - hopefully - sätter lock på tanden.



Så länge bara njuter jag av en helt underbar sensommarmorgon!
Jo, så är det verkligen .., att sensommaren är min bästa tid!
Då är det rofyllt .., inga fyrtioåtta parkerade bilar nere vid havet ..., allt andas  f r i d.

Skörden är bärgad .., ännu flyger svalorna av och an .., och på lagårdstaket sitter korrrande duvor.
Harry sträääcker på halsen för att - om möjligt - få syn på Elsa och Alice, men icket .., i stället blir det lite småprat och snällklappande av Ecke som idag ska in till stan.



Hemma igen.
I en balja på altanen upptäcker jag en död insekt, kanske en slända?
Min Canonkamera strejkar, så det får bli ett försök med mobilen.
Ingen skärpa alls, men ändå .., så oändligt vacker den är, den lilla sländan som mötte sitt öde i Nellys plaskbalja.

3 kommentarer:

Ulf sa...

Vilken vacker bild det blev.
Så härligt du växlade mellan rotfylld och rofylld. Sånt gillar jag.
Lycka till hos tandläkaren.

Elisabet. sa...

Ulf: oj, det tänkte jag inte ens på ....,-) Det där rotfyllda. Oj, nu blev jag lite nervös.

Ulf sa...

Nu känner jag mig skamsen och trött på mig själv som läser in det som inte står och menas.