söndag 25 augusti 2013

Frösakull och liten Olle ...


Idag har vi träffat lille Olle,
Han är en liten gosse med bruna ögon och han ser väldigt karlaaktig ut.
Olles mamma - som är kusin till pv -, är fyrtiotre år och detta är hennes första - och förmodligen - enda - barn och alldeles på egen hand ska dom två kampera tillsammans som en liten familj.

Jag var arton år när jag blev mamma.
Fyra år senare hade jag två töser och ytterligare tio år senare kom sonen.
På nåt vis hann jag aldrig ens reflektera över vad jag möjligen hade missat.
Nåt uteliv var det inte tal om .., och kassörska blev jag tidigt.
För Olles mamma - som har levt singelliv i Stockholm -, är det ett Helt Nytt Liv.

Nu bor den lilla familjen i en underbar lägenhet utanför Halmstad och från köksfönstret ser man svartvita kossor och höbalar och körsbärsträd och inne i vardagsrummet ligger lille Olle och tittar förundrat på tv-skärmen, där Jonas Gardell syns i stor bild.
 

Aldrig någonsin har harry sett en sån liten människa och han nooooosar försiktigt och slickar på pyttesmå tår och sen får han ligga ute på altanen, medan vi dricker kaffe och äter hembakad banankaka.


Lägenheterna är tämligen nybyggda och otroligt fräscha förstås .., och utanför varje länga finns fyra odlingslådor, en till varje lägenhet.

Sååå snygga är dom! 




1 kommentar:

Kattis sa...

Så fint, att just Olle hittade sin mamma! :)