söndag 3 november 2013

Här och nu ...


Någon bakar en äppelkaka.
"Ja, så vi har nåt gott när du kommer hem från jobbet ikväll, du vet, det är ju både Allt för Sverige och Bron ..., det gäller att vi håller oss vakna ..", säger bagaren.
Vad bagaren inte vet, är att efter Bron börjar "Hotellet", en ny serie.
Orkar jag .., ska jag nog se den också.


Ute är det regnigt och grått.
Novemberväder.
Småfåglarna protesterar över bristen på solrosfrön.
"Jaaaa, jag lovar! Imorgon ska där bli påfyllt igen!"


Och harry älskar att ligga på parkettgolvet som blir så varmt och skönt när det eldas i kaminen.
En bit därifrån, i loppisfåtöljen, sover sigge nilsson.
Tv visar ett sjukhusprogram från USA.
En ung pojke har blivit skjuten i ögat med ett luftgevär, en 42-årig färgad man blir hjärtopererad och tackar hela världen efteråt och berättar om sitt lyckliga äktenskap (21 år har dom varit gifta, han och frun .., hon är så fin, säger han) och säger att han hädanefter bara ska vara snäll mot alla människor han möter. Läkaren å sin sida säger att "det är underbart att ha att göra med så vänliga människor".


14 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för paketet som kom i fredags med det lilla extrapriset! ellem

Rexxie sa...

Nämen, har Akuten slutat nu igen?

Grrrr (fast ikväll visar de en av de bästa baletterna jag någonsin sett (fast bara på tv) nämligen Matthew Bournes Svansjön! (fast på en helt vansinnig tid 23:25-01:25)

Ruta Ett sa...

Söndagskvällarna är som gjorda för tv-stickning och "Hotellet" ska jag verkligen titta på. Jag orkar!

gunnar i vaplan sa...

Rexxie:
SVT-Play...!
http://www.svtplay.se/video/1568426/matthew-bournes-svansjon

Rexxie sa...

Åhhh, man tackar!

Turtlan sa...

För mig blir det bara en halv söndagskväll eftersom jag måste ut i natten kl 2100. SVT Play får bli min räddning imorgon när jag vaknar.

Något att se framemot efter nattens äventyr.

Ulrika sa...

En sån kamin har vi i ladan där jag jobbar. Sååå härligt!

Ulrika sa...

Förresten, till er som - i motsats till mig själv - gillar den dära Ernst:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article11072329.ab

Det är han som omvandlat/inrett "ladan" jag numera jobbar i.

Elisabet. sa...

ellem: ,-)

Rexxie: ja, nu får det bli Hotellet ,-)

Ruta Ett: jag tror att det kan bli bra!

Turtlan: tur att svt-play finns! Ha en bra natt på jobbet!

Ulrika: jag skrattar ihjäl mig om han kommer på besök och visar sig vara trevlig ,-)

Kattis sa...

Han ÄR faktiskt genuint rar och trevlig, han den där Ernst! (För den sakens skull är jag inte överdrivet förtjust i hans inredningsprogram.)

Jessica sa...

Så gott att bli bjuden på äppelkaka då man kommer hem från jobbet :)

Ulrika sa...

Han är säkert jättetreeeevlig.
Men creepy.
Som...som clowner. Just så!

Men han har nog inte tid med sånt, han har väl fullt upp med nya projekt (hoppas hoppas hoppas jag).
;-)

Elisabet. sa...

Kattis: jag tror faktiskt att han verkligen ÄR trevlig och sympatisk; det finns ju såna människor.

Jessica: först lammstek, sen äppelkaka med glass. Tur att det finns resår ....

Ulrika: ,-)

Elisabet. sa...

Ruta Ett: Hotellet blir nog en trevlig bekantskap .., men ååå, så klumpig han var rumänen .., jag tänkte på slutet att jaha, nu åker vasen i golvet och det gjorde den ju ,-)