fredag 9 maj 2014

I ottan ....

Vid kvart i åtta ser det ut så här ....

Vid 4-tiden ligger jag under täcket och lyssnare till fågelsången.
Det finns inga ord för hur ljuvligt det låter!
Men mörkt är det och jag får hämta ett strong pill och kryper nära-nära harry och nära pv också.

Tack Gode Gud att man lever i ett land där man får vara sjukskriven med nån slags inkomst!
Jag tänker på alla människor runt världen där det bara är att pallra sig iväg till jobbet med sina värkande lemmar .., och att ens drömma om en ny led eller någon form av operation, blir helt enkelt en utopi.

I flera timmar har jag varit vaken till och från.
Lyssnar till P4 och underbara programvärdar ..., (Peter och Matilda heter dom), hör när pv:s klockradio går igång vid kvart i fem .., småpratar lite .., ropar efter en stund ner till köket att  .."du har väl inte glömt harry ute!!?" , men nej då, harry kommer uppskuttande och kurar snabbt ihop sig på husses nu alldeles tomma plats ..., sen cyklar pv iväg och jag somnar om ..., Äldsta Dottern ringer - hon är på väg till jobbet -, småprat igen om helgen .., om fotboll och moppekurs (Emil), om varmvatten som tar slut och en upprörd tonårsdotter .., och såklart om nattjobbet på Karolinska.

Idag är det fredag och trots att man är hemma alla dagar, känns det som helg.
Man blir glad.
 



2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ps. annannan frågade om värken var värre nu än just efter operationen? Nej. Det är en helt annan smärta. Det är som tusen nålar som rusar runt i vaden och bakom knäet .., ibland hoppar benet till och det är OMÖJLIGT att ligga stilla! En slags växtvärk med extra-allt.
Men jag oroar mig inte .., läkaren sa att den här sortens protes kan orsaka mer smärta (jag förmodar att han menade till en BÖRJAN ....), så det ordnar sig säkert.
Och i går var jag helt bra.

Eva i Tyresö sa...

Smärta är inte roligt!
Men ta det med ro som du gör.
Olika sorters smärta är det och du har ju tid att känna efter. Ibland kan man distraheras så man glömmer den?
Stor kram från Eva som brukar gilla det där bikarbonatbrödet som ombyte.