lördag 10 maj 2014

Mitt på dagen ....

I lövhögen i Malå ...

 .... den tionde maj 1976, blev jag mamma för andra gången.
Barnmorskan var den vänligaste av vänliga och hon som hade blivit storasyster och var fyra år, hon kom på besök och undrade hur länge den där tjejen skulle vara hos oss .., lillasystern alltså.

Utanför BB-fönstret på Karolinska slog kastanjerna ut.

På kvällarna satt vi nyförlösta mammor och tittade på en engelsk tv-serie .., en journalist från Aftonbladet kom till dagrummet och ville intervjua mamman som fött sitt barn på toaletten och jag kände mig som den lyckligaste mamman i världen och jag tror att mycket berodde på barnmorskan.



Nu är den där lilltjejen - hon som kom till världen en dag i maj 1976 - stor.
Fast egentligen är hon liten - kortast i familjen -, men fyller snart fyrtio. 
Tiden rusar iväg! 

Grattis AP från mamma och pv!

Ps. Och i morgon blir det kalas igen! Då fyller Harry tre år. Ds.
 
 

Inga kommentarer: