söndag 17 augusti 2014

I väntan på Akuten ...

... tittar jag på ekonomidebatt, ja, inför det stundande valet.

Ett elände är det när man tycker att den senaste talaren ofta har något vettigt att säga.

Den pratglada Ulla Andersson (V) till exempel, och centerpartisten på högerflanken gillar jag också (varför valdes inte han som partiordförande?) .., och kd:s man .., ja, han med .., Anders Borg är allmänt sympatisk och ser trygg ut, men slingrar sig lite väl mycket .., Magdalena Andersson är nog duktig och Hamilton är inte lika snabbpratad som övriga, men har vettiga åsikter han också. SD-mannen gör väl så gott han kan, men har kanske inte sin bästa kväll i rampljuset och så värst mycket pratar han inte och det är väl lika så bra det.

Ja fröken velpotta, det är jag det.

Och jag beundrar verkligen bloggvänner - oavsett partitillhörighet - som utan minsta tvekan vet var dom hör hemma.

Nu återstår att vänta på Akuten.
Klockan 23.00 börjar det hela.

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Sitter också o tittar och tänker precis som du.

Tycker också att centerpartietmannen gör sig bra. Skönt höra kd mannen som tänker på att det finns ett Sverige utanför Stockholm. Mr Hamilton sticker ut lite med sin skjorta, ingen kavaj och slips. Sen så säger jag grrr varje gång SD säger att alla ekonomiska problem beror på invandrare.

Men trots allt en sansad debatt.... närapå.

Elisabet. sa...

Turtlan: och bra programledare! Inte sååå mycket käbbel. Tänk, om alla kunde vänta på sin tur, så mycket trevligare det skulle vara att lyssna då.

christel sa...

Ja, jag har klart för mig vilket parti. Men dom var inte med idag.
Så jag röstar på min dotter jag :)

Elisabet. sa...

christel: se där! Då behöver du inte tveka!

mossfolk sa...

Jag har aldrig någonsin varit så insatt inför ett val... och aldrig någonsin så osäker vilka jag ska rösta på. Det är som inget parti som lyckas förena de saker som jag tycker är riktigt riktigt viktiga.

Turtlan sa...

Samma här. Kan man få rösta flerfärgat....?

Elisabet. sa...

mossfolk och turtlan: ja, jag tycker också att det är knepigare än någonsin!