torsdag 21 augusti 2014

Ikväll ....


Bad i havet, om man med "bad" menar att man doppar sig helt hastigt.

Ljuset är magiskt.


Mörka moln från söder på väg in mot land.
Så småningom skulle regnet komma.


Och mot norr, eller mer som mot öster.
Lite ljusare.


Efter badet tog vi bilen och åkte till Boberg för att se hur det var med Suseån.
Oj, oj, oj!
Ser ni vattnet som snart når valvet på den vackra bron!!



Vilken tur att skörden hunnit bärgas!
Nu ligger åkrarna under vatten.


Vid dammen i Boberg dåååånade det när den annars så lugna Suseån nu mest liknade
en norrländsk älv!

Bakom mig finns dammen .., jag lade ut en film på Instagram och där ser och hör man vilka mängder med vatten som forsar fram!



Dålig skärpa - mobilbild - men så här vacker är bron vid Boberg.
Aldrig att jag skulle våga bo så nära en damm .., jag skulle vara livrädd att barn, barnbarn eller
något husdjur skulle dråsa i vattnet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilka mängder vatten ni har fått i Halland!

Ruta Ett sa...

Nej, bodde man så så skulle jag också vara nervös. Men det var därför man skrämde barn förr i tiden med både Bäckahästen och Skumgubben!

Elisabet. sa...

Fru Hansson: otroligt!

Ruta Ett: förståeligt, förstås.

Guy sa...

I bilderna ett och fyra syns verkligen det nagiska ljuset. Ettan är perfekt komponert!

Elisabet. sa...

Guy: tack ärade herr Mästare :)