måndag 22 september 2014

Tänka sig ... 

.. att man en måndagmorgon kan slå sig ner vid datorn och hamna här!

Vilka helt fantastiska bilder och vilket annorlunda liv att leva!

Bland bloggvännerna finns det energiska madamer som ägnar sig åt matsedelsplanering.
Ja, inte bara planering, man tillagar det också!

Här är en.

Och här en annan.

Skulle jag själv planera lite, så skulle det kanske se ut så här.
Kanske.
I verkligheten blir det troligen helt annorlunda och säkerligen äter jag soppa tre dagar på raken.
Pv brukar säga att "om Elisabet säger att vi ska ha fisk till middag, då vet jag i alla fall en sak, att fisk blir det inte!"


 
Ja, just det ja .., vi skulle minska på köttätandet, var det tänkt.
Det går väl si så där.
Var gång jag upptäcker halva-priset-köttfärs i affären, snärjer frestaren mig och sen är det kört.
Ajabaja.

Annat på frukostbricken?
Jo, Anna i Sheffield berättar om hur livet blev när hon fick en katt!

Och Solveig berättar om dimma och slås av en insikt.

Sist av allt får vi nu se hur det pyttepyttelilla stationshuset mitt ute den norrbottniska skogen ser ut!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Haha! ;-)

Nå vi är nu inte alltid så duktiga på att följa planeringen vi heller, men vi försöker.
Helgerna bestämmer jag aldrig i förväg för man vet aldrig var man är eller vad man gör.

Jag försöker ha i alla fall en dag i veckan då vi äter vegetariskt, ambitionen är att öka på det - men det gäller att hitta recept som lockar.

Elisabet. sa...

Ulrika: otroligt - det blev verkligen libanesisk soppa till lunch -! Ja, och middag, förmodligen också.
Den bjöd Gunnar på när vi var uppe på besök och den är så otroligt god, med smak av spiskummin, het chili från B.P.Andersson i Västmanland .., citron, lök, potatis och röda linser! Idealet hade varit om jag haft ett riktigt gott bröd till, men så långt kom jag inte.