torsdag 8 januari 2015

Idag ...


... tog vi bilen och åkte till Slöinge och Getinge och sedan hem via Steninge.

Om ni bara visste vilka helt underbara fynd jag gjorde på Antikhuset i lilla Slöinge!!

Nu, när jag varit ett par gånger och handlat, är det enklare att göra affärer.

"Tjaaa .., tar du alla får du ett bra pris ...", säger innehavaren och jag slår till.

I morgon ska jag ta bilder i dagsljus av allt detta underbara och visa er!

Den härliga kossan eller tjuren, mötte vi i Västergård, där vi förut köpte våra ägg.

Tre, fyra kilometer hemifrån.

(Till och med pv hittade något som föll honom i smaken; en vas i grönt från Uppsala Ekeby. Han har liknande saker sedan förut. Och så hittade vi ett gammalt skåp i furu .., det blir nog vårt vad det lider.)

4 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Härligt att pv var med o tittade. Ulf brukar vilja hem fort nog. Men det tar lite tid......

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: han samlar på Uppsala Ekeby-grejor - inte alls i min smak -, det var väl därför :)

(Ja, inte därför som han tittade sig omkring, allså ...).

Turtlan sa...

Kan vi få se en bild på PV:s inköp?

Jag har också någon Uppsala Ekeby så kanske något liknande?

Elisabet. sa...

Turtlan: bilder kommer i morgon ..., jag ligger under täcket just nu.