söndag 4 januari 2015

Rekommenderas å det varmaste ....



Kreativa kvinnor finns det gott om!
Män också, förstås, men det är kvinnorna jag tänker på.

Christina Alvner, till exempel, som tycks behärska precis allting .., hon tecknar, skapar i lera och nu,. nån slags glasmosaik!


Och Eva på Frösön som - enligt mitt sätt att se det -, målar de allra mest ljuvliga alster, vars julkort blir till små tavlor och så tar hon ju helt fantastiska bilder!

Kattis som tar tag i målandet igen och målar av sig själv! 



Annika i Kävlinge som Tar Vara På och är så himla påhittig!

Steel City Anna i Sheffield som tar helt underbara bilder!

Ulrika i Dalarna som stickar och stickar och skapar tröjor, koftor, sjalar och Gud-vet-allt!

Och bloggen Kammebornia!!

Bilden från Anns sida ..., garnet visar hur polon ska bli.

Eller härligt färgstarka Ann i Göteborg som syr kläder och hittar på egna mönster .., och trollar fram vackra och ömsinta Änglaklänningar till små, små barn vars liv tar slut nästan innan det har börjat.

Och min kusin Barbro - mellansystern - som är precis lika enjängd som jag själv, men väver mattor i parti och minut eller målar om skåp, i stället för att skriva oändliga blogginlägg!

Och Monet i Frankrike som målar tavlor!

Ja, men är det inte helt fantastiskt vilka gåvor som finns bland alla dom här kvinnorna!

Men så finns det ännu en ..., hon som bor i trollskogen i Dalarna, men egentligen är uppvuxen i Arjeplog, inte så långt från Malå .., hon som är en hejare på att måla tavlor .., att fotografera och göra bildspel. Hon heter Solveig Granström och hennes blogg heter Långt borta och nära.
Ett fem minuter långt bildspel med den allra vackraste musik till, har hon satt samman,
Det var det som rubriken handlade om.

Och tack till alla kreativa madamer som sååå förgyller min tillvaro!


5 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Och ingen var det som höll med men då gör jag det :)

Ruta Ett sa...

Och TACK till dig som förgyller min!

Elisabet. sa...

Steel City Anna: :) ja, det är i sanning halv, - eller heldött på bloggfronten. Tack som höll med ,-)

Ruta Ett: :)

Evas blogg sa...

Men åh tack! Och du förgyller min tillvaro!

Hjortron sa...

Men snälla nån, är det nån som KAN så är det väl DU!
Vilka fantastiska foton, speciellt de senaste - vilket LJUS!

Kram från
fortfarande förkylda
Solveig