tisdag 24 februari 2015

Idag ...



... blev det fabrikör-johansson-rundan och lite extra ..., det tog en timme kanske och jag såg en formation svanar med siktet inställt norrut och tänk, vid åkern .., kan det vara möjligt att jag hörde en antydan till lärk-flöjt? Kan det verkligen vara så?

Nelly blev så glad när vi kom till hästhagen och tog täten .., men saktade genast av och surade .., jaha, vi skulle gå   ä n n u  längre ..., och när vi så kom hit, till Lilla Stensjö .., då anar hon att nu är det ändå hemväg på gång och då åkte öronen framåt och svansen uppåt!

En bit bortanför huset till vänster, där ligger ett stort hönseri och där hör man nu - till min förvåning - en tupp som gal ihärdigt! Härligt.

Så hemåt .., och till min fasa fungerade inte tv:n när jag slog igång den .., det hade ju varit typiskt om jag missat VM-loppet i Falun .., men nu är det okej .., nu ska jag göra mig klar, så det bara är att susa iväg när allt har avgjorts.

Ajöken, sa fröken.

4 kommentarer:

Anonym sa...



Du hörde nog rätt ,träffade en granne som hade hört den också. Stackars liten.

Pernilla sa...

Nu håller vi tummarna!
Dricker kaffe ur favoritkoppen, äter havrekaka och tänker på dig!

Andra året i Hjo sa...

Kalla skötte sig riktigt bra i snöfallet. Fantastiskt bra.

Babsan sa...

Jag har ledig dag och är glad att få se skid VM😉