lördag 28 februari 2015

Vet ni vem som fyller år idag ...?


Jo, idag jubilerar en rar madame med rötter i Österbotten .., nämligen ellem från Skellefteå!
Sextio år blir hon just idag på Mariadagen och här ovanför ser ni bara ett litet axplock från bilder som susat genom rymden och landet i ett gult hus på en kulle!

Det har varit många det bästa för ellem.

Där har varit glädje över besök i Österbotten .., över vårdagar när snön sjunkit undan och det börjat spira i rabatten .., glädje över den blommande änglatrumpeten .., ja, gröna fingrar tycks madamen ha.

Och nu finns dessutom sommarstugan att längta till (längst ner till höger)!

Här kommer ett stoooort grattis till dig ellem - som egentligen heter Lis-Marie, det är väl ändå på tiden att vi presenterar henne -,  och hon är alltså Vattuman och jag undrar jag om hon har höger eller vänster tumme upp?

Jag tror nog att alla dina i-glasbyttan-vänner hurrar också .., ni måste ju ha blivit bekanta efter så många år! 

Ps. Ett alldeles oerhört intressant bidrag som ellem kom med, det var det här .... Ds.
'


2 kommentarer:

Kerstin i Dalarna sa...

Grattis! Hoppas du hittat många syvänner :-D
Kerstin i Dalarna

Anonym sa...

Tack för gratulationer! Jag har höger tumme upp men jag är faktisk fisk. Det sägs att jag har gröna fingrar men oftast brukar det visa sig i att de är jordbruna. Till vecka ska jag börja ta in fuchsior och pelargoner som övervintrat i friggeboden. De har börjat skjuta bleka skott. ellem