tisdag 19 maj 2015

Tisdag ...

En onsdag år 2003. Nybliven ensamseglare. Ont om pengar. Arbetar extra, 14 - 20.15

Bland alla veckans dagar, så tillhör inte tisdagarna favoriterna.
Jo, på ett sätt - då stundar ledig onsdag - och av någon för mig helt outgrundlig anledning, har jag i nästan hela mitt yrkesverksamma liv varit ledig just på onsdagar!

Men det ordnar sig. I augusti samma år blir det äventyr av.

Men tisdag är enda lång raksträcka fylld med stress, ja, på jobbet, alltså.

Bilden från igår - det var innan jag hade städat -. Och solen flödade!

Då känns det som bäst att börja tisdagmorgonen med en runda i växthuset.
Det har regnat rejält under natten och detta till trots hittar jag inte en enda snigel!! 
Och i drivbänken har mangold och spenat skjutit iväg och vuxit så fint, på en enda dag! 

Igår blev det storstädning i det där högt älskade växthuset; det som gör oss så lyckliga.

Mattan åkte ut .., golvet är ju så vackert i sig .., alla använda plastkrukor hamnade "någon annanstans" ..., blomjorden fick ligga på baksidan bland annan jord .., och det blev så varmt och gott där inne.



En fin tisdagmorgon.
Bilden från växthuset är från igår .., natten mot idag har det regnat friskt .., hundarna har varit ute .., jag har chattat med mellanbarnet - AP - som låg i sin säng i Ghana och knattrade in meddelanden ..,  och kaffekoppen är urdrucken.

I morgon stundar en tripp till Varberg, tillsammans med friherrinnan i Steninge.

Jo, men det känns bra.

Och till arbetskamraten som drabbats av sjukdom, säger jag bara: åååå, så jag saknar dig och varma famnen och småpratet när jag är vid brödhyllan just innan stängning!





Inga kommentarer: