tisdag 30 juni 2015

Fönsterplats ....


I hela mitt vuxna liv har jag fascinerats av fönster.
Hemma i Malå hade vi i vardagsrummet - stooora fönster som öppnades inåt ., vi var nästan dom enda som hade såna och långt senare kunde jag tycka att jo, dom var fina och gav ett vackert ljus.
I övriga rum var det helt vanliga fönster och jag tyckte aldrig att själva huset var fint, om än väldigt praktiskt.

Nästa hus blev det i Skåne, i Bjäresjö.
Jag älskade huset, men inte dess fönster!

Så kom jag till ett gult hus i Halland.
Och äntligen ..., efter hur många år som helst, bor jag i ett hus vars fönster jag bara älskar!

Inte dom gamla, men dom här nya.
Tre byttes ut i fjolsomras.
Sex nya kom igår.

Nu är det första på plats, ja, så där så det sitter fast i alla fall.
Fem återstår.
Den idoge räknar med att i varje fall få upp tre fönster den här veckan.

Och här, vid fönstret på bilden, ska jag alltså sitta och knattra på tangentbordet är det tänkt.
Vilken glädje!

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Det blir fint, det!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: ja, det blir fint. En helt annan känsla!