lördag 2 december 2017

Lördagsbästa för mig själv ...


Halvtolvkaffe med friherrinnan och pv.
Och hennes pepparkakor som är så smarriga!


Och snart är all väggpanel på plats.
Väggkontakter har kommit på plats .., nu blir det fönsterfoder och lite annat.
Lister och sånt.
Väggen är vitare än på bilden.

Och nu ska jag strax åka till affären för helgjobb tillsammans med Kalle.
Vi brukar dela upp passet; två timmar på golvet, två timmar i kassan, då blir det lite variation.
Kalle är för övrigt suverän på att komma snabbt när man har kö och ropar på hjälp.


Oj, jag höll alldeles på att glömma DN:s lördagskryss, som idag var enklare än vanligt.
Det betydde att jag klarade att lösa det på egen hand.
Hurra!
(Det gäller att hålla herr eller fru Alzheimer stången ...).

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Det kommer ett det-bästa-bidrag från mig med, senare idag. :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: det är lugnt .., jag kan ta det ikväll efter jobbet!