onsdag 16 maj 2018

Ledig dag igen ..., den första av fyra.


Och läkartid i Slöinge tio över nio.
Jag är som vanligt i alldeles för god tid och hinner småprata med rara tanter som kommer för provtagning eller för att kontrollera ilskna fästingbett och alla kommenterar den tryckande värmen, men även det nya möblemanget med galonklädsel och helt eniga är vi att dom inte ens är särskilt sköna.

Läkaren som jag träffar heter Theodor och verkar ta sin patient på allvar.
Han studerar operationsberättelsen från Ystad .., tycker att mina egna tankar och teorier är vettiga (eller så låtsas han bara) ., gör en enklare undersökning och skriver sedan - på mitt önskemål - en remiss till sjukhuset i Halmstad.
Jag är mer än nöjd när jag tar honom i hand och tackar för fint bemötande!


Därefter ett besök på Solhaga Bageri där jag köper frukostbröd och friherrinnan bjuder sedan på kaffe och på instagram skrev jag så här: "Det känns som om jag firar nånting. Oklart vad. Livet kanske?"

Jo, men ungefär så kändes det.

Nu har vi varit på stranden i flera timmar .., vi har badat (läs: simmat) i det allra ljuvligaste av vatten och vi har sett stranden fyllas av mängder av småttingar som antingen leker i vattenbrynet eller fiskar krabbor och jag har svängt förbi affären och handlat färska makrillfiléer till middag och jag har duschat Harry i omgångar, ja, till och med en ytterst motsträvig sigge nilsson som snabbt försvann efter avsvalningen.
Stackars djur i den här värmen!

För övrigt väntar nu dammsugaren och därefter förmodligen ännu en dusch med trädgårdsslangen.


3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hoppas att du får hjälp så att kroppen blir i toppform!
Nu har jag scrollat och läst en bit bakåt här. Som vanligt jätteroligt att läsa dina livsbejakande kåserier.
Oj, nu pep hörapparaten att batteriet är slut. Bäst att jag byter innan jag glömmer det. Ska cykla ner till centrum på körövning strax. Vi har bytt bil idag, och jag vågar inte köra den utan att ha prövat med Per bredvid. Dels läskigt att det bara finns en knapp att starta med, dels känns det läskigt med en splirrans ny och blank, samma som rädslan att spilla på en ny fin duk...

Bloggblad sa...

Vad det är för bil? En blå!

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det där med en knapp att starta med var som ren gallimatias för mig! Å, så dum jag kände mig! Lite mer bilintresse har jag ändå, men pv har noll.