måndag 15 oktober 2018

Det visste jag redan ....


Det är många människor som tycker eller tror att man är komplett galen som fortsätter att bada, trots att vattentemperaturen sjunker.

Men alla vi som faktiskt struntar i den saken, vet vad ett kallt bad betyder.
Det betyder att hur man än mår innan man klev i vattnet, så mår man bättre efteråt.



Man får sån otrolig energi och jag själv känner mig aldrig så lycklig och tillfreds .., aldrig så harmonisk, som efter ett bad i ett hav som inte är alltför varmt.

Och somliga menar att det är farligt för hjärtat och för blodtrycket och allt möjligt, men så länge man mår så bra av det hela - eller j a g  mår bra av det - så tänker jag fortsätta.

För mig är det  l i v e t.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det är jättenyttigt!!!! Men min reumatism tillåter inte detta. Vet fler som ägnar sig åt sådana bad och de mår toppen./Babsan på jobbet

Ulrika sa...

100% enig!
För mig är det även smärtstillande.

Kram från sticktanten som nog ska ta sig ett sjöbad imorgon