måndag 1 oktober 2018

Nyheter ....

Vill bara - innan jag åker till arbetet för ett förmiddagspass - meddela att jag i natt, vid tvåtiden, fick ta emot den fantastiska nyheten att jag är släkt med det brittiska kungahuset.

Ja, jag är visst kusin med prins William och hans yngre bror Harry.

Dessutom meddelade en för mig okänd man, att jag nog är släkt med det svenska kungahuset också.

Det var inte kattskit.

Berättade detta för pv på morgonen.
Han hälsade mig med orden "Godmorgon Ers Nåd".

Det tar sig.


8 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Från mig får du inget fjäsk. Jag är inte royalist.

Själv fick jag för några år sedan veta att jag var enda arvingen till en hel miljardärssläkt som störtat med sitt privatplan i Floridas träskmarker. Jag skulle ärva några miljarder PUND. Tyvärr har jag inte sett till några pengar, så jag har slutat tro på så'na mejl.
😉

Bert Bodin sa...

Men förresten ... Skulle du inte sova bättre om du stänger mobilen på natten? Aja baja, ers nåd.

WalkaboutSweden sa...

Hihi!

Turtlan sa...

Dra på trissor! Inte trodde jag att jag skulle få umgås i såna kretsar :-)

Själv är jag (på riktigt) släkt med Selma Lagerlöf. Men vad är väl det....

Rexxie sa...

Turtlan: Selma Lagerlöf smäller högre! Mycket högre!

Anonym sa...

Tack Rexxie! Hon i sin tur var ju släkt med Gustaf Fröding så då är ju jag det också. Fast någon författargen har inte hittat till mig. // Turtlan( urloggad)

Anonym sa...

Typisk ”Thomaskommentar”! 😊💕
Hedgrenskan

Elisabet. sa...

Bert: ja, vi är många miljardärer som har avlidna släktingar på den afrikanska kontinenten ..., men vi är ju släkt allihopa och pengarna kommer väl vad det lider ,-) Hys hopp!