måndag 26 november 2018

Annorlundalivet ....


Har vaknat vid fyra som vanligt .., somnar om .., säger hejdå till pv (eller tvärtom, han säger hejdå till mig och ger sig av på rullskidor till sin gamla arbetsplats .., somnar om igen .., drömmer att jag har börjat en kurs av något slag .., efteråt ska det bli bad .., det är en alldeles underbar dröm och så plötsligt vaknar jag av ett pling i mobilen.

Sen är det slut på drömmandet.
Skyndar mig ner, skrapar bilrutorna .., tar ut harry (han har redan varit ute en sväng med pv), brygger kaffe, gör mig en macka och plockar fram jobbkläderna.

Strax iväg.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

För min egen del så tycker jag att jag drömmer mer och ffa konstigare nu än för tex några år sedan. Märkliga kombinationer och händelser är det också.

Klimakteriet? Eller vaddå?

Elisabet. sa...

Turtlan: det här var en helt underbar dröm! Bästa på länge!