lördag 1 december 2018

ellem i Skellefteå berättar om deras klockor ...


"Den här klockan köpte jag i en antikaffär till min man. Han hade länge pratat om att han ville han en sån klocka som en gång fanns i hans hem. Den klockan har en av hans bröder, men den här är godkänd som likvärdig.

Jag gillar den också. Trevligt med tickandet och lagom kraftigt slag.
Hälsningar ellem."

// Vilken annorlunda pendel! säger jag .., Elisabet.


Denna 50-talsklocka är från mitt föräldrahem.  Den fick lämna plats till den större, med örnen på krönet. Sista året vi använde den här, drog vi inte slaget. Det var så hårt att man kunde vakna av det, fast vi har sovrummet på övervåningen.

//Visst är det hallandssöm på duken under klockan? undrar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallandssöm vet jag inte vad det är. För mig ser det ut som vanliga, om än små, korsstygn. Den är välsydd med en fin baksida också. Tror jag köpte den av IM nån gång för länge sen. ellem