lördag 1 december 2018

Lucka 1 ....


Nej, det blir ingen julkalender i vanlig bemärkelse.
Ingen lucka att öppna, men man kan ju låtsas.

Hur blir det då?
Jo, tio år på den här bloggen och jag tänker gå tillbaka till tidiga blogginlägg och varje dag hämta en bild och en text.
Så får det bli.

Fönstret fick jag av en vänlig kvinna i Ångermanland vars blogg först hette Härs och Tvärs och därefter Lyckliga Grodan. Jag tyckte så oerhört mycket om hennes texter.
En sommardag kom hon och hälsade på med sin man och hon var så innerligt rar och fin.
Så här skrev hon, det var i slutet av november 2008.

cirkelgång

det har gått bättre i höst
nästan lite hoppfullt
som det var för två år sedan

förra hösten var hemsk
katastrofal
jag stod så nära så nära att ta en annan väg än jag tänkt
och ville ta
och det gjorde mig olyckligare än jag någonsin varit

det blev inte så
det blev inte heller någon dans på rosor
mer som en långsam promenad i rätt obekväma skor
som faktiskt blivit riktigt ingångna vid dags datum

ett och annat danssteg har förekommit sedan i våras

5 kommentarer:

Babsan sa...

Det blir en spännande kalender 🤗🤗

Bloggblad sa...

Åh, vad länge sen... Lyckliga grodan minns jag, men inte vart hon tog vägen. Det bar så många trevliga bloggare jag lärde känna. Vilken kul tid det var, då i början.

Turtlan sa...

Kul! Å spännande! Vilken bra idé!!!

Elisabet. sa...

Babsan, Bloggblad och Turtlan: ja, om det blir så spännande vet jag inte .., det får bli som det blir ,-)

Evas blogg sa...

Vilken rolig ide´. det blir kul att följa.