lördag 17 november 2018

Lördagmorgon ....


Och bilden är från ett par år tillbaka, inte var det höst heller.

Tre nätter på raken med mardrömmar .., det slog mig plötsligt att det kanske är vaccinationen som ställt till det, ja, jag har ju en förmåga att reagera på minsta lilla förändring när det gäller mediciner och annat.

Pv och Sonja har givit sig av mot landet Småland .., själv tittar jag på Vinterstudion och snart ska vi,  harry och jag själv, hälsa på hos min syster och hennes dotter, hon som känns som vore hon min lillasyster. Jag var tretton år när hon föddes, vi hade kört dom åtta milen till Arvidsjaur för att beskåda underverket och min syster sträckte fram den lilla tösen som hade fötts för tidigt och vars huvud inte var större än en apelsin och sa - till min mamma och pappa, dom som nu blivit morföräldrar - att "jag tycker att Elisabet får hålla henne först av alla". 

Påbörjade nya boken igår, den vars titel är "Jag for ner till bror".
Den är mellan varven så hemsk, så där så jag inte vill fortsätta att läsa, men jag kan samtidigt inte sluta. Får läsa ut den hos min syster, så kan hon ta vid efteråt.
Tack mian för tipset och här en länk till en av alla recensioner.

Och trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer: