söndag 13 januari 2019

Dagens fönster och lite annat ...


Ett fönster mot väster, en älskad liten kaffekopp med gröna fiskar som dekor .., ett gammalt arbetsschema .., pennor och ett vackert omslagspapper som hamnat inom glas och ram .., och så ett sällskap döende tulpaner.
Ja, bilden togs inte igår.
Inte i förrgår heller.

Det blev en - i alla till början - fartfylld eftermiddag på jobbet igår.
Många småttingar (och jag kom ihåg namnet på dem alla!! Sebastian och Emilia, Tuva och Meja, Bella och Liv) som var goa som gull, men allra, allra bäst var ändå när Madde kom in där jag stod vid ATG-maskinen och gav mig en såååå varm kram! Madde har arbetat i butiken tidigare, men läser nu till sjuksköterska, ja, det var inte långt ifrån att jag började gråta.
Tänk, vad vänlighet betyder!

Nye butiksledaren (jag kallar honom så, det är ju Mange som äger butiken) ägnade sig åt att flytta alla pocketböcker till tidningshyllan, ja, längst ut till höger, för sig själva. På gaveln där böckerna tidigare stod finns nu mängder av "bars", såna här hälsogrejer som ungdomar brukar köpa.
Dom - barsen - har tidigare stått lite (eller mycket) i skymundan, nu får dom en helt annan exponering.
Några pojkar i tonåren som gick förbi gaveln sa, senare på kvällen:"a, kolla, nu har dom fått hem bars!"
Där ser man vad en annan placering för varorna betyder.


Seg morgon och ösregn ute.
I morse när pv gått på promenad med harry, rusade han (harry) som vanligt upp för trappan och in i sängkammaren, för så gör han var morgon och sen ligger han hos matte nån timme eller två.
Idag var jag redan nere och sååå snopen och såååå glad han blev över att hitta mig i rummet!
Å, denna älskade Harry!

Aj, aj.
Det går som skrutt i skidskyttet och snart är kycklingen färdigkokt.
Då blir det currysås och ris till och så ny sväng på jobbet från halv tre, ikväll med Hilda.


Inga kommentarer: