torsdag 14 februari 2019

Kväller ....


Och i väntan på att MFF ska möta Chelsea (fotboll, för den som är totalt ointresserad) tar jag mig en närmare titt på alla dom  här frimärkena från Ryssland. Dom täckte nästan ett helt paket som kom med paketleveransen idag och tittar man noga ser man att dom är trycka 2009, alltså inte purfärska.
Någon som kan ryska och kan förklara vad texten betyder?

Det blev en underbar förmiddag i affären!
Hur många kunder som helst som kom och köpte stora, fina buketter (fanns två prislägen på dem, den 99:- och 199:-, den senare bestod av rosor) och det köptes chokladaskar och hjärtan och såklart mängder, mängder med bakade vaniljhjärtan!

När klockan var kvart över ett skyndade jag mig hemåt för att gå ut med Harry!
Det var sexton grader varmt i huset (eller kallt!) och efter promenaden gjorde jag knappt nånting annat än att elda och elda ännu mera. Vid fyratiden visade termometern tjugoen grader i köket! Så varmt har vi aldrig annars!


Gjorde potatis,-  och köttfärsgratäng till middag .., sen var det skidskytte och nu fotboll och vi har pratat om det här med pensionering och hur jag ständigt förundras över att jag mår sååå mycket bättre - rent själsligt - när jag får arbeta mellan varven.
Det är väl det här att möta andra människor och känslan av att man behövs; att man gör ett bra jobb.
Eller att vara en del i den där kedjan som jag tycker så mycket om att vara.

Men lika skönt är det att veta att i morgon är det helt fritt.
Då kommer Sonja och friherrinnan hit på middag (det blir fisksoppa) och det ska bli trevligt.

Det här med glädje .., det är ju också nånting som man inte kan peka på vad det handlar om.
Jo, lite.
Som kvinnan som hade handlat klart och betalat och var på väg att tacka för sig, men som berättade att hon på väg till affären passerat en hantverkare som visslade så glatt.

"Du förstår, jag blev så himla glad, för  h a n   såg så glad ut!" sa hon.

Det är väl så det är.
Glädje sprider sig.
Glädjespridare har man ju hört talas om.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Frimärkena visar en bild från en fästning eller ett Kreml i staden Tobolsk.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tobolsk_Kremlin?wprov=sfla1

Elisabet. sa...

Bert Bodin: tack, det var bussigt!!