måndag 11 februari 2019

Så här blev det ....

Två trappor upp ligger balkongdelen (till höger), det är där jag sitter.

Nej, jag var verkligen inte särskilt sugen på att titta på den tredje av filmstudiosäsongens tio filmer, men så tänkte jag att precis så har jag tänkt så många gånger tidigare och inte en enda gång har jag ångrat att jag struntade i alla på-förhand-tankar och verkligen åkte in och tittade.
Så det gjorde jag idag.



Och det ska jag säga er, att oj, så jag fascinerades av den här filmen vars titel är "Leave no trace".


Ett litet tvärsnitt av GP:s recension av filmen.

Innan den tog sin början höll en kvinna ur filmstudiostyrelsen ett kort föredrag där vi fick veta lite om regissören Debra Granik och såklart också om huvudrollsinnehavarna Ben Foster och Thomasine McKenzie (som spelar dottern till en posttraumatiserad amerikansk soldat som tjänstgjort i Irak).
F a n t a s t i s k a  skådespelare, hela bunten!

Läs gärna Nöjesgudidens recension som jag tycker beskriver filmen på  p r i c k e n!

Det är i sanning en låååång film det här, hela en timme och fyrtionio minuter!
Om jag hade ont i rumpan?
Inte en sekund!

Och betyget?
Fem av fem.

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Den var bra. Såg den i november, och skrev om den då.

Elisabet. sa...

Bert: läste ditt inlägg ..., men en förklaring fick man ju, att han - liksom så många av övriga fd soldater - inte klarar av det vanliga samhället längre. Att flickans mamma var död, förstod man ju av pratet att döma. Ja, vilken bra film det här var!!

WalkaboutSweden sa...

Oj, den grep tag i mig direkt bara av att titta på trailern (+ din recension förstås).

Ska ses!

Tack.