torsdag 20 juni 2019

Saft och bullar ...


... och Mariekex .., det var vad vi hade med oss till stranden i Haverdal.
Och kaffe i termos.

En satt under parasollet, en i en solstol och läste en bok av ..., ja, nu kommer jag inte ihåg vem det var .., nån kriminalgrej tror jag .., Karin, 8 år, byggde sandkakor och satte grässtrån på toppen och det såg ut som en gubbe med hår. Möjligen en gumma.
Själv satt jag i den mest obekväma brassestol världen skådat och tittade ut över havet och världen.

Vi badade i omgångar.
Kastade en liten boll mellan varandra och jag tänkte att det är så typiskt män, att när dom ska ta emot en boll så liksom kastar dom sig som en fotbollsmålvakt, men i vattnet. Jag log.

Pv kom kanske två timmar senare och kappsprang ner till vattnet med Karin.


Karin ..,. denna underbart fina tös som är så vetgirig och snabb att ta in allt nytt.
Åtta år. Läser flytande som en porlande vårbäck (och med betoning på meningarna) ..,  i ett huj lärde hon sig alla fåglarna på en slags plastad bild och jag lovade henne glasspengar om hon kunde alla och det kunde hon. Den knepigaste var staren.

Men det inte bara allt det .., det är att hon är så rar och vänlig.
S o m  hon har tävlat med pv .., det här med vem som först skulle doppa sig!!

Hon är är yngst av tre syskon; har två betydligt äldre bröder och bor utanför Stockholm.
När hon blir stor, tänker hon bli veterinär.
Bara så ni vet.

4 kommentarer:

Guy sa...

Fint porträtt!

Elisabet. sa...

Guy: egentligen är det ett utsnitt från ett litet filmklipp jag tog, så äran är nog inte min. Det är kamerans ,-)

Guy sa...

Har du en kamera som väljer vad den ska fota och när?
Jag tror att du bestämde vad som skulle komma med på filmen/bilden. Porträttet är fint.
Beskärning av foton ger många gånger en bättre bild och många foton borde beskäras för att bli så bra de kan bli.

Elisabet. sa...

Guy: :)