söndag 23 juni 2019

Skepp ohoj! 


Vid niotiden skjutsade jag pv till Skallkrokens hamn och någon timme senare var han iväg.
Oj, så mycket som ska packas och tas med och som inte får glömmas .., och sen tillkommer ju mina saker när jag själv (och Harry) ansluter! Utrymmet i båten är sannerligen inte stort och det gäller ju verkligen att ha koll och veta var allt finns.
Smörgåsgrillen glömde han, men den tar jag med.


Och så här vackert var det när kom.
Enligt SMHI skulle vindarna komma vid tiotiden och det gjorde dom också.
Knappt hade pv kommit ut ur gattet i hamnen, så kunde han hissa segel och nu har han hört av sig och meddelat att han är kring Laholmsbukten och siktar på att kanske hinna till Mölle idag.
Och kanske kommer hans lillebror och ansluter och gör honom sällskap en bit på färden.
Vi får se.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

När tänker du ansluta, då?

Elisabet. sa...

Bert Bodin: på onsdag. Jag inväntar ju friherrinnan. Vi avlöser varandra; jag har vattnat hos henne och hon tar katt och vattning här.