söndag 23 juni 2019

Tre kvällsfönster och en vattenkanna ...


Sommar och värme genererar uppenbarligen fönsterfångargenen! Aldrig på månader har så många fönster kommit susande genom rymden (eller ledningar); antingen som sms eller på messenger eller som här, i mejlen.

Det här fönstret fångades i alla fall av madamen som var modig och gav sig av till Agadir i Marocko! Henne kommer ni väl ihåg? Minns jag rätt arbetade hon som reseledare och hon heter Catharina Bernardtz. Ett växthus har denna Catharina och hon skriver själv att det är mer som en djungel! Ja, en sak är säker, du lär i alla fall få hundrafalt fler tomater än vi själva!

Så här skrev hon den 8:e juni 2009.


En bonusbild från kolonilotten (jag förmodar att det är där växthuset finns) följer med.
Visst ser det härligt ut!


Så kommer ännu ett fönster från Trelleborg, nämligen från Hedgrenskan.
"Hittade ett fönster i badrummet ...", skriver hon.
Det var tur för mig det, säger jag.


Det tredje fönstret finns i landet Östergötland - i Mantop - hos Anne.
Anne-i-Mantorp, ja.
Två blommor skymtar jag till höger .., en digital termometer och så har Anne berättat att utanför har det planterats en allé av körsbärsträd, vilket hon lät glad över.
Hoppas att du har kryat på dig lite Anne! (Eller mycket).

Just nu ringer pv och säger att han har glömt (men han skyller på mig) en sladd som gör att han kan få elektricitet till båten och nu är han i Mölle och saknar sladden. Jahapp. Bara att ge sig iväg! Då blir det övernattning där. Godnatt! Eller gokväll!

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Han är lite smått bortskämd den där PV:n, som har ett supportteam som kan ställa upp och räta upp tillvaron. 😆

Elisabet. sa...

Bert: nen det var nog bådas fel. Och så längtade han väl efter sambon ,-)