måndag 23 september 2019

Angående detta att kommentera ...


Ja, jag har fått många mejl och alla säger samma sak: det är hopplöst att kunna kommentera här på bloggen. Någon kommentatorsgranskning har jag inte och jag INTE kryssat i att ni ska trixa med att förklara att ni inte någon robot och att ni måste skriva in vissa bokstäver, men det tycks det bli ändå.

Tittade in på Googles hjälpsida och där visade det sig att jag var i gott - eller dåligt - sällskap, när det gäller det här kruxet med kommentarerna.
Någon tipsade om att den som kommenterar skulle testa firefox eller explorer som webbläsare när kommentaren ska skrivas .., ja, det kanske går, men det blir ju bökigt kanske?

Skulle inget fungera kan jag föreslå följande: om du vill kommentera och det inte fungerar, skriv kommentar i början av ett vanligt mejl., så jag vet vad det handlar om, och skicka det sedan som just ett mejl till bisse151@gmail.com, så lägger jag in kommentaren själv.

Om du/ni vill, alltså.
Jag gör det så gärna, för en stor del av glädjen med bloggandet, är ju till syvende och sist, utbytet av tankar och åsikter.

//Och vad har trådrullarna hos lifelivingitnow - Kerstin i Dalarna - med texten att göra?
Inte ett dugg! Men jag tycker om bilden och den togs när jag under Vasaloppsveckan tog bilen och besökte denna rara människa.

8 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag använder Firefox och har inga problem att kommentera.

Babsan sa...

Testar idag och nu funkar det !,,,

Barbro sa...

Här på bloggen (via min dator) så har jag aldrig problem.
Använder Google Chrome.

Däremot funkar det inte via telefonen.

Elisabet. sa...

Barbro: ja, och det är ju vad dom flesta använder ..., ja, det är knepigt.

Elisabet. sa...

Ulrika: jag begriper aldrig vad det är dom styr ...

Turtlan sa...

För mig tycks det fungera. Använder Firefox på datorn och Safari på telefonen.

Märkligt!

Cecilia N sa...

Om jag går ur mobilläge till datorläge så kan jag kommentera från telefonen här och hos Bert. Men inte i mobilläge.

Elisabet. sa...

Cecilia N: men hur gör man det? Förklara!