söndag 1 december 2019

Dagens fönster ....


... kommer från hedgrenskan som varit - eller ännu är - i Köpenhamn och firar maken Peter, som har födelsedag just idag. Dessutom är han ju dansk.
Grattis Peter och tack Kerstin!

När fönstret kom hit till Halland, tänkte jag att ..,. har jag inte ett liknande fönster, även det från Köpenhamn?


Nej, det var inte ett likadant, men stämningen tycker jag är likadan.
Och det är verkligen från den danska huvudstaden.
Jag var där på dejt, det kommer jag ihåg .., det var i januari 2008, innan det var nåt bestämt med pv.

Dejtmannen var från Norge, bodde i Moss och arbetade på skattemyndigheten i Oslo.
Efter Anders Breiviks attentat - bland annat mot just skattehuset - har jag ofta funderat hur det gick för den där mannen som var så omåttligt intresserad av jazz.
Herr Akkurat och Morsomt, gick han under benämningen i bloggen.


Och det här togs också i Köpenhamn.
Samma helg.

Så var det med den saken.

Inga kommentarer: