fredag 20 december 2019

Ringer jobbet ....


Och vem svarar då i telefonen, om inte Erik som nu är hemma på jullov från studierna i .., ja, är det Linköping eller Örebro? Det senare, tror jag.
Så roligt att höra hans röst!
Erik .., denna  k l i p  p a!
Jag hade trott att även Hampus skulle arbeta extra i jul, men han är i Asien någonstans och skriver på sin C-uppsats, så honom får vi inte se.

Anledningen att jag alls ringer affären, det är att friherrinnan hört av sig och vill att jag ska meddela att där blir inget av med hennes travandelar idag.

"Typiskt, just när det går på Halmstadtravet!" säger hon från sjuksängen.
Besvikelsen är uppenbar.

Idag mår hon aningen bättre. Ingen huvudvärk. Och frukost har hon fått också.
Hemma hos kattungen Tiger håller vänninan A-M ställningarna.

Själv är jag hysteriskt förkyld och lillejulafton här hos oss, den som skulle bli ikväll, flyttas till efter jul.
Det går det med.
Hann med mycket ändå igår; gjorde två veganska pajer, lade in sill, fixade storkok på ratatouille (blev sju matlådor!) , körde två mattor i maskinen och fick dem torra .., och tillsammans med pv storhandlade jag i affären.

Gråväder idag.
Och DN:s korsord.
Nu ska småfåglarna få mat.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag tror också Örebro -vill minnas att du efterlyste boende där...
Skönt att L känner sig bättre!
Krya på dig!

Elisabet. sa...

mossfolk: det är iaf ingen influensa - jag är dessutom vaccinerad - så det blir nog bra vad det lider. Och ja, det är Örebro. Vilket minne du har!