fredag 20 december 2019

Så här svarade ni ....


Den 20:e december 2008 frågade jag här på bloggen hur er dag hade varit.
Det var då en lördag.
Så här svarade ni:

Marskatten
Kastruller på spisen kokar
Köttfärs i kylen väntar på att bli trillad i runda bollar
Marskatt bloggar istället för att vara nyttig
Det får man
En stund
Ha det gott!

Eva på Frösön
Snöfall.
Risgrynsgrötskokning.
Granhämtning.
Grötmiddag och julklappsbingo väntar.
Ha en fortsatt fridfull helg!

Lindalotta i Skåne 
Ösregn
Halv storm
Soffläge
Choklad
Ljus som blinkar (undrar hur länge strömmen är kvar...)
Katt på magen
Förkyld
Jullov

Christina (Stationscris)
Ett stilla evighetsregn.
Försvunna tofflor.
16 domherrar vid fågelbordet samtidigt.
Ljudet av dubbdäck mot bar asfalt.
Nybakade lussekusar till mamma.
Letar efter Eccokänga inför hundpromenad.
Kallt och blött.

Inkan
Det är bara att gilla läget ...
I Stockholm är det vår just idag- jag känner doften av mylla!
Kyss havet från mig:)

Ulrika - som då kallade sin blogg Ellis -
Omväxlande snöfall/regn här.
Städning.
Stekt tossk till middag. ;)
Lite mer julpyntande.
Spelkväll.
Glögg.
Saknar er båda massor.
KRAM!

Londongirl
Regn och regn.
Engelsk fruktkaka i ugnen.
Hyacintdoft
Tända ljus
Lyssnar på radio
Katter och hund sover gott
Mannen gör julgodis i köket
Landar en stund i soffan
Vickar på tårna
Hälsar på här i Hallandet
Snart blir det köttbullar

Själv hade jag upptäckt att jag fått gäddhäng på höger arm. 
Det har inte gått bort, kan jag meddela. 


Inga kommentarer: