onsdag 22 januari 2020

Fick igår .....



.. på Facebook, veta att Stig Arvidsson i Malå inte längre finns.
Ja, nu bodde han i Timrå, men växte upp i Malå.

För ett par år sedan fick jag - helt oförhappandes - ett mejl eller brev från denne Stig (fyra år yngre än jag själv - eller mej - välj själv) där han berättade om när han var liten och låg på Malå sjukstuga och egentligen handlade hela brevet om min mamma och vad hon hade kommit att betyda för honom. Det var sånt som jag inte hade en susning om och det var så alldeles oerhört snällt av honom att öht berätta det här för mig!

Stig sjöng bland annat i Swänzons med z (en förutsättning för att skapa ett dansband är nog att man kan klämma dit ett z ...,-) och när jag nu lyssnar på när Stig sjunger "Lady in red", ja, men då häpnar jag över vilken röst han hade! Lyssna gärna!

Stigs pappa hette Arnold och var en himla sympatisk kund i den Icabutik där jag tillbringade så många år, hemma i Malå, alltså. Och Stigs syster Lena, hon gifte sig med mina systrars kusin Hans i Bjurträsket.

Så ledsamt, när jämngamla faller ifrån.

2 kommentarer:

walkaboutsweden sa...

Underbar röst.


Barbro D

Elisabet. sa...

walkaboutsweden: visst är det!!