tisdag 21 januari 2020

Utomhus ....


Utan tvekan trivs jag allra bäst utomhus!
Gärna friska vindar .., bara det inte är så isande kallt.
Idag på promenaden med harry var det en väldig blåst från väster (som alltid), men å andra sidan hade vi ju vinden i ryggen när vi gick hemåt.

Fågelskyddet gäller ön som skymtar t.v. om skylten.
Runt den ön simmade pv en sommar, som träning inför Vätternrundan.
Runt-runt-runt och till accompanjemang av irriterade fiskmåsar vilka häckade på själva ön.


Enligt SMHI skulle det klarna upp vid två tiden.
Så här ser det ut när det "klarnar upp".


Spår av liv - som inte längre var liv - såg vi också.
Och småfåglarna kvittrade på ett annat sätt än tidigare.
Och jag hörde gröngölingen om och om igen.


När man går uppför backen mot Fabrikör Johanssons hus, då finns där på vänster sida den här platta stenen och där brukar Harry få sätta sig och få lite godis.
Nu är det så, att ofta glömmer jag det där godiset och då - för att inte känna sig förödmjukad - sneglar Harry bara lite-lite mot stenen till och om jag då inte bryr mig, då bara går vi förbi.

Men idag .., då sa jag att "gå och sätt dig du ...!" och det gjorde han och så fick han några torkade leverbitar och jag tänkte att det är inte klokt hur mycket jag älskar den här hunden!
Numera är han alldeles grå under hakan.
Fyller nio år i maj.

Nu ska här förberedas för middag.
Sonen ringde från Malmö .., han skulle titta på tre matcher ikväll, kanske upptäcker jag honom någonstans i publiken?
Fortfarande är jag varm i hjärtat efter promenaden på stranden med honom och lillkillen i lördags.
Stenar som jag då plockade ligger på bordet i rummet.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja Harry är så fin. Tänker på när han satt där på sidan om huset på gräsmattan och spanade ner mot vägen. Håll koll på läget liksom.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, precis så! Han är så mjuk och go och min bäste kompis när jag nu är hemma mest hela dagarna. Han betyder så mycket. Hoppas att du mår bättre nu, T!

Turtlan sa...

Riktigt på topp! Märkligt! Känner inte av det hela i stort sett ngt nu. Får hoppas det fortsätter så!

Elisabet. sa...

Turtlan: underbart!