tisdag 17 mars 2020

Dagens fönster och lite till ...


Tog en annan runda än den vanliga idag när det var dags att rasta Harry .., gick helt enkelt åt andra hållet. Ut på kustvägen och så längs den smala vägen där pv brukar åka rullskidor. Sedan jag kom flyttande till Halland - det är tio år sedan - har det tillkommit flera hus just här.

Men det här är gammalt och jag räknade till fyra olika sorters tegel, allt som allt. ¨


Man kan undra hur där har sett ut från början?
Skulle jag välja fritt, då valde jag det ljusa teglet.


Det här, alltså.


Snett mitt emot ligger det här huset .., som jag tycker är så fint.
Kanske är det flaggstången och den öppna gårdsplanen som jag faller för?
Men bara morgonsol här vid farstukvisten ..., kanske är det luftigt på baksidan också?

Inte en enda människa såg jag till - eller mötte - och jag kunde konstatera att vildkaprifolen växer så det knakar och forsythian har börjat blomma .., här och där stod enstaka krokusar  och i ett av dom nybyggda husen såg jag en kvinna elda ris.

Tidigare idag såg jag någonstans på nätet en lista med fyrtio filmer att pigga upp sig med för människor som sitter i karantän. Det var den ena mer dystopiska filmen än den tredje och mest var det död och elände. Den som satt samman listan hette "Elias" och jag tänkte att vi nog var från olika generationer.



Själv blev jag hur glad som helst av att se den här åtta minuter korta filmen!

Och inte minst den här!




Ja, jag tar den här också!
När Anna var liten sa hon ibland "nu glad e bli?" .., alltså, hon hade blivit glad igen.
Det har jag också blivit.
För en halvtimme har jag glömt corona-eländet.

Inga kommentarer: