måndag 16 mars 2020

Jonas ....


Så bra han skriver.
Fångade mina känslor på pricken.

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Usch! Nu har du lurat mig att läsa Expressen. Träckspressen, som jag kallar den och dess kollega Aftonsladdret.

Men jag förlåter dig.

På något litet vis är det här kanske positivt (i låg grad) för svenska folket. Vi har tagit alltför mycket för givet. Vi behöver lite kris. Det har jag sagt i många år.

Inför krisplikt. Varje svensk blir inkallad till en månads kurs, vart tionde år.

Turtlan sa...

Nu kommer tårarna. Satt med gråten i halsen innan jag började läsa. Så sant. Så klokt. Hur kunde det bli så här? Så mycket oro, börsfall, omändringar, rädsla och stängda gränser.

Tack Jonas!

Elisabet. sa...

Bert i Luleå: så bra att du fick harva omkring lite i slaskträsket. En liten stund ,-)

Turtlan: ja, det var befriande läsning! Mest om kaffet.